Tüketici Ürünleri Nedir?

'Tüketici Ürünleri Veya Hizmetler' forumunda Anadolu tarafından 15 Temmuz 2021 tarihinde açılan konu


  1. Anadolu

    Anadolu Anadolu Kobi Site Yetkilisi

    Nihai mal olarak adlandırılan tüketici ürünleri, bireyler veya haneler tarafından kişisel kullanım için satın alınan ürünlerdir. Başka bir deyişle tüketim ürünleri, ortalama tüketici tarafından tüketilmek üzere satın alınan mallardır. Pazarlama açısından bakıldığında, her biri farklı pazarlama değerlendirmelerine sahip 4 tür tüketici ürünü vardır. Şeker, çamaşır deterjanı, kurşun kalem, tükenmez kalem ve kâğıt gibi hazır ürünler örnek olarak gösterilebilir.

    Tüketici ürünleri müşterilere, ürün üreten veya dağıtan işletmelerin önemli bir bileşenidir. Birkaç farklı tüketici ürünü türü vardır ve her birini anlamak, bunları ideal hedef kitlenize daha iyi pazarlamanıza yardımcı olacaktır. Bu makalede, tüketici ürünlerinin tanımı, birincil tüketici ürün türlerini, türleri anlamanın neden önemli olduğunu ve bu ürünlerin örneklerini araştırıyoruz.

    Tüketici ürünleri nelerdir?

    Bazen, nihai mal olarak da adlandırılan tüketici ürünleri, tüketiciler tarafından kişisel kullanım için satın alınan ürünlerdir. Örneğin diş macunu, doğrudan tüketici tarafından satın alındığı ve kullanıldığı için bir tüketici ürünü olarak kabul edilir. Bu ürün tüketiciye, kendi kullanımı için satılır ve sürekli üretim veya yeniden satış amacıyla kullanılmaz. Tüketici mallarının çoğu; mağazadaki raflarda görülen veya bir şirketin web sitesinde doğrudan tüketici satın alımları için çevrim içi olarak sunulan ürünlerdir.

    Kolaylık Ürünlerinin Özellikleri:

    • Sık satın alındı.
    • Düşük bir fiyat noktasında.
    • Kolayca kullanılabilir.
    • Yaygın olarak diğer ürünlerle karşılaştırılmaz.
    Alışveriş Ürünleri:

    Alışveriş ürünleri, tüketiciler tarafından daha az sıklıkla satın alınır. Tüketiciler genellikle alışveriş ürünlerinin kalite, fiyat ve stil gibi özelliklerini diğer ürünlerle karşılaştırır. Bu nedenle, alışveriş ürünleri daha dikkatli karşılaştırılır; tüketiciler hazır ürünlere kıyasla alternatifleri karşılaştırmak için çok daha fazla zaman harcarlar. Alışveriş ürünleri, kişisel satış ile reklam gerektirir. Daha az, satış noktasında bulunur (kolay ürünlere kıyasla) ve seçici olarak dağıtılır.

    Uçak biletleri, mobilya, elektronik, giyim ve telefonların tümü alışveriş ürünlerine örnektir.

    Alışveriş Ürünlerinin Özellikleri:

    • Daha az sıklıkla satın alındı.
    • Orta fiyat noktasında.
    • Diğer ürünler arasında yaygın olarak karşılaştırılır.
    Özel ürünler.

    Özel ürünler, benzersiz özelliklere veya marka kimliğine sahip ürünlerdir. Bu tür ürünlerin tüketicileri, özel ürünleri satın almak için özel çaba sarf etmeye isteklidir. Özel ürünler, genellikle yüksek fiyatlıdır. Alıcılar diğer ürünlerle karşılaştırmak için fazla zaman harcamazlar. Bunun yerine alıcılar, genellikle diğer ürün türlerine kıyasla özel ürünler satın almak için daha fazla çaba harcarlar.

    Örneğin, bir Ferrari'yi (özel bir ürün) ele alalım. Bir Ferrari satın alanların, arabayı tedarik etmek için hatırı sayılır, bir çaba harcaması gerekecektir. Özel ürünler, özel dağıtım ile hedefli promosyonlar gerektirir; belirli yerlerde bulunurlar. Spor arabalar, tasarım giysiler, egzotik parfümler, lüks saatler ve ünlü tablolar özel ürünlere örnek gösterilebilir.

    Alışveriş Ürünlerinin Özellikleri:

    • Eşsiz özelliklere veya marka algısına sahip.
    • Daha az sıklıkla satın alındı.
    • Yüksek bir fiyat noktasında.
    • Diğer ürünlerle nadiren karşılaştırılır.
    • Yalnızca belirli/özel yerlerde mevcuttur.
    Aranmayan Ürünler.

    Aranmayan ürünler, tüketicilerin normalde satın almadığı veya normal şartlar altında almayı düşünmediği ürünlerdir. Aranmayan ürünleri tüketiciler, bu ürünlere ihtiyaç duyana kadar düşünmezler. Aranmayan ürünlerin fiyatları değişiklik göstermektedir. Aranmayan ürünler geleneksel olarak, tüketiciler tarafından düşünülmediği için agresif reklam ya da kişisel satış gerektirir. Pırlanta yüzükler, önceden planlanmış cenaze hizmetleri ve hayat sigortası, aranmayan ürünlere örnektir.

    Alışveriş Ürünlerinin Özellikleri:
    • Tüketicilerin aklında değil.
    • Kapsamlı reklam ve pazarlama çalışmaları gerektirir.
    Tüketici Ürün Türlerini Anlamanın Önemi Nedir?

    Ürünlerin kolaylık mı, alışveriş mi, uzmanlık mı yoksa aranmayan mı olduğunu anlamak çok önemlidir. Yukarıda belirtildiği gibi, her türüne farklı pazarlama çabası gerektirir. Örneğin, şekere önemli miktarda pazarlama çabası harcamak mantıklı olmaz. Farklı şeker markaları arasında, çok az fark vardır ve reklama para harcamak tüketici algısını değiştirmede rol oynamaz.

    Öte yandan, aranmayan ürünler önemli ölçüde pazarlama çabası gerektirecektir. Bir tüketici olarak hayat sigortası satın almak için kişinin aklında değildir; tüketiciler normalde bunu düşünmezler. Bu nedenle, aranmayan ürünlerin bilinmesi ve tüketiciler tarafından satın alınmasını garanti altına almak için önemli pazarlama ve reklam çalışmaları gerekmektedir.

    Web Site: https://www.anadolukobi.com/
     
    Son düzenleme: 16 Temmuz 2021

Bu Sayfayı Paylaş


Lütfen, anlamsız ve içeriksiz konuları, foruma yazmayın.