Sponsor Bağlantı

Pazarlama Kavramı Ve Faaliyetleri

'Pazarlama' forumunda kolaypazarla tarafından 29 Haziran 2018 tarihinde açılan konu

  1. kolaypazarla

    kolaypazarla New Member

    Pazarlama, ürünün üretim öncesinden başlayıp satışı ve satış sonrası faaliyetlerini içine alan geniş kapsamlı bir işletme faaliyetidir.

    Genelde tüm gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi Türkiye‘de de işletmeler pazarlamaya önem vermemiş, onun yerine daha çok üretimle ilgilenmişlerdir. Ancak son zamanlarda bu durum değişmekte olup büyük işletmeler yavaş yavaş modern pazarlama tekniklerini uygulamaya başlamıştır.

    reklam_nedir-1917737_1200.jpg

    Pazarlama Kavramı Faaliyetleri ve Perakende Alanı

    Pazarlama kavramında pazarlama faaliyetleri, daha üretim yapılmadan önce başlar. Üretim öncesi başlayan pazarlama faaliyetleri üretim yapılırken ve satıştan sonra da, satış sonrası hizmetler şeklinde devam eder. Bütün işletmelerin ana hedefi kâr sağlamaktır. Bununda gerçekleşmesi için iyi bir pazarlama ve perakende faaliyetinin olması gerekmektedir. İyi bir pazarlama ve perakende satış faaliyeti de istenen nitelikli satış elemanlarıyla gerçekleşmektedir.

    Perakendecilik, bir toplumdaki pazarlama, dağıtım ve hatta öteki ekonomik etkinliklerin önemli bir bölümünün tüketiciler tarafından günlük yaşamda görünen yüzüdür. İşletmelerin dağıtım faaliyetlerinde ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının giderilmesinde perakende işletmeler önemli yer tutmaktadır. Tüketiciler, kişisel gelirlerinin yaklaşık %60’ını perakendeci işletmelere harcamaktadır.

    Ekonomide gerçekleşen büyüme, yükselen gelir düzeyi, artan genç nüfus, kentleşme hızı, artan çalışan kadın nüfusu, yaygınlaşan araba kullanımı, artan üniversite mezunu sayısı, ürün çeşitliliğine artan talep, artan kredi kart kullanımı gibi özellikler Türkiye’de perakendecilik sektörünü daha da önemli hale getirmektedir. Tüketicilerde yeni bir alışveriş ve yaşam kültürü oluşturan perakendecilerin hayatımızdaki yeri giderek artmaktadır.

    Gelecekte ayakta kalabilecek ve faaliyetini sürdürebilecek işletmeler pazarlama ve perakende satış ağını iyi kurabilen işletmeler olacaktır. Bu da yeterli eğitim almış elemanlarla olacağından, bu alanda büyük bir istihdam oluşmaktadır. Her işletme pazarlama yapacağı için, bu alanda eğitim görmüş elemanların iş imkânı oldukça fazladır. Pazarlama Kavramı Faaliyetleri ve Perakende Alanı
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 29 Nisan 2019

Bu Sayfayı Paylaş